Установіть відповідність
1. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша і його характеристикою.
1 Божий чоловік
2 Черевань
3 Іван Брюховецький
4 Яким Сомко
А Чоловік сей
був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна б догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...
Б Нехай той
гине, на кого Господь показав перстом своїм!
Чужою смертю я волі купувати не хочу.
В Гарячий був
чоловік і не всидів би у своїй парафії,
чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний
глум польських консистентів і урядників над українцями.
Г А що нам,
бгате, до Вкраїни? Я сидів би ліпше дома
та їв би хліб-сіль з упокоєм.
Д Темний він
був на очі, а ходив без проводиря у латаній
свитині і без чобіт, а грошей носив повні
кишені.
2. Установіть відповідність між твором і рядками з
нього.
1 «Їхав козак за Дунай» С. Климовського
2 «На вічну
пам’ять Котляревському»
Т. Шевченка
3 «Доля» Т. Шевченка
4 «Гайдамаки» Т. Шевченка
А Не знав,
сіромаха, що виросли крила,
Що неба достане, коли
полетить,
Не знав, нагинався…
Б Аби у мене був з душею добрий лад,
Щоб не насилував я мислей благородних.
В Ходімо ж,
доленько моя!
Мій друже вбогий, нелукавий!
Ходімо дальше, дальше слава,
А слава – заповідь моя.
Г Білих ручок не ламай.
Ясних очок не стирай.
Мене з війни зі славою
К собі дожидай!
Д Будеш,
батьку, панувати,
Поки живуть люди,
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!
3. Установіть відповідність між персонажем та його портретом.
1 Наталка Сірко
2 Наталка Полтавка
3 Катерина
4 Леся Черевань
А …красива,
розумна, моторна і до всякого діла
дотепна, – яке у неї добре серце, як вона поважає
матір свою…
Б Заплакані очі… У латаній свитиночці, на плечах торбина, в руці ціпок, а на другій заснула
дитина.
В. Розумна
пані і моторна, …трудяща, дуже
працьовита,
весела, гарна, сановита…
Г. А
вона ж то стояла, підійшовши… хороша да
прехороша! Іще трошки засоромилась перед
поважним гостем, то й очиці спустила
в землю, а на виду аж сіяє.
Д Гнучка, як
пантера, і така ж метка, мабуть, а строга, як царівна.
4. Установіть відповідність між персонажем і твором.
1 Катря А «Наймичка»
Т. Шевченка
2 Гвинтовка Б «Чорна
рада» П. Куліша
3 Марко В «Вечір
проти Івана Купала» М. Гоголя
4 Турн Г «Енеїда» І.
Котляревського
Д «Максим Гримач» Марка Вовчка
5. Установіть відповідність між літературними персонажами-антиподами.
1 Григорій Многогрішний А Брюховецький
2 Тетерваковський Б Турн
3 Еней
В Петро
4 Сомко Г майор
Медвин
Д Петро Безрідний
6. Установіть відповідність між різновидом жанру
та назвою твору Т. Шевченка.
1 балада
2 послання
3 героїчно-історична романтична
поема
4 ліро-епічна сатирична поема
А «Сон» («У
всякого своя доля...»)
Б «Наймичка»
В «І мертвим,
і живим...»
Г «Лілея»
Д «Гайдамаки»
7. Установіть відповідність між твором Т. Шевченка та уривком з нього.
1 «Марія»
2 «Наймичка»
3 «Сон» («У
всякого своя доля...»)
4 «Доля»
А …світає,
Б …пустиню
опанують
Край неба
палає, Веселії
села.
Соловейко в
темнім гаї
Сонце
зустрічає.
В Прости
мене! Я каралась
Г А слава – заповідь моя.
Весь вік в чужій хаті...
Прости мене, мій синочку!..
Д І Ти, великая в женах!
І їх униніє, і страх
Розвіяла, мов ту полову,
Своїм святим огненним словом!
8. Установіть відповідність між елементом історичної лінії сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша.
1 експозиція
2 зав’язка
3 кульмінація
4 розв’язка
А «чорна
рада», обрання гетьмана в Ніжині
Б засудження
на смерть старого Шрама й одруження Петра Шраменка й Лесі
В приїзд
Шрама із сином на хутір Череваня
Г приїзд
Шрама і Череваня до Гвинтовки
Д розповідь
про політичну ситуацію в Україні перед «чорною радою»
9. Установіть відповідність між твором і його темою (мотивом)
1 «За городом качки пливуть»
2 «Повість минулих літ»
3 «Бджола та Шершень»
4 «Вечір проти Івана Купала»
А споріднена праця
Б розповідь про минуле Русі,про князів
і міжусобні війни
В щире кохання, яке долає соціальну
нерівність
Г історія зведеної офіцером дівчини
Д розповідь про наслідки загравання з нечистою силою
10. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характеристикою.
1 романтизм
2 класицизм
3 реалізм
4 сентименталізм
А перебільшення
почуттів героїв, зображення подій, які
зворушують читача
Б складна
форма твору, погляд на Бога як на вершину досконалості
В дослідження
взаємин людини і суспільства, вплив
соціально-економічних обставин на
формування характеру героя
Г увага до внутрішнього
світу людини, культ свободи особистості
Д ідеал –
розумна людина, проста будова твору,
пам’ятки античності – взірець краси
Інтерактивні вправи з літератури
"Маруся" Г.Квітки-Основ'яненка
"Маруся" Г.Квітки-Основ'яненка
Ілюстрації до творів Т.Шевченка
Інтерактивні вправи з літератури
Немає коментарів:
Дописати коментар