ДПА



Установіть відповідність

1. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша і його характеристикою.
Божий чоловік
Черевань
Іван Брюховецький
Яким Сомко

А Чоловік сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна б догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...
Б Нехай той гине, на кого Господь показав перстом своїм! Чужою смертю я волі купувати не хочу.
В Гарячий був чоловік і не всидів би у своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум польських консистентів і урядників над українцями.
Г А що нам, бгате, до Вкраїни? Я сидів би ліпше дома та їв би хліб-сіль з упокоєм.
Д Темний він був на очі, а ходив без проводиря у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені.

2.  Установіть відповідність між твором і рядками з нього.

1 «Їхав козак за Дунай» С. Климовського
2 «На вічну пам’ять Котляревському»
 Т. Шевченка
3 «Доля» Т. Шевченка
4 «Гайдамаки» Т. Шевченка

 А Не знав, сіромаха, що виросли крила,
Що неба достане, коли полетить,
Не знав, нагинався…
Б Аби у мене був з душею добрий лад,
Щоб не насилував я мислей благородних.
В Ходімо ж, доленько моя!
Мій друже вбогий, нелукавий!
Ходімо дальше, дальше слава,
А слава – заповідь моя.
Г Білих ручок не ламай.
Ясних очок не стирай.
Мене з війни зі славою
К собі дожидай!
Д Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди,
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!

3. Установіть відповідність між персонажем та його портретом.
1 Наталка Сірко
2 Наталка Полтавка   
3 Катерина
4 Леся Черевань

 А …красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, – яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою…
Б Заплакані очі… У латаній свитиночці, на плечах торбина, в руці ціпок, а на другій заснула дитина.
В. Розумна пані і моторна, …трудяща, дуже  працьовита,
 весела, гарна, сановита…
Г. А вона ж то стояла, підійшовши… хороша да прехороша! Іще трошки засоромилась перед поважним гостем, то й очиці спустила
в землю, а на виду аж сіяє.
Д Гнучка, як пантера, і така ж метка, мабуть, а строга, як царівна.

4. Установіть відповідність між персонажем і твором.
1 Катря                                                А «Наймичка» Т. Шевченка
2 Гвинтовка                                         Б «Чорна рада» П. Куліша
3 Марко                                               В «Вечір проти Івана Купала» М. Гоголя
4 Турн                                                  Г «Енеїда» І. Котляревського
                                                             Д «Максим Гримач» Марка Вовчка
5. Установіть відповідність між літературними персонажами-антиподами.

1 Григорій Многогрішний                   А Брюховецький
2 Тетерваковський                             Б Турн
3 Еней                                                 В Петро
4 Сомко                                               Г майор Медвин
                                                            Д Петро Безрідний
6. Установіть відповідність між різновидом жанру та назвою твору Т. Шевченка.

1 балада
2 послання
3 героїчно-історична романтична поема
4 ліро-епічна сатирична поема

 А «Сон» («У всякого своя доля...»)
Б «Наймичка»
В «І мертвим, і живим...»
Г «Лілея»
Д «Гайдамаки»
7. Установіть відповідність між твором Т. Шевченка та уривком з нього.
1 «Марія»
2 «Наймичка»
3 «Сон» («У всякого своя доля...»)
4 «Доля»
 А …світає,                                   Б …пустиню опанують
Край неба палає,                                 Веселії села.
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
В Прости мене! Я каралась        Г А слава – заповідь моя.
Весь вік в чужій хаті...
Прости мене, мій синочку!..
Д І Ти, великая в женах!
І їх униніє, і страх
Розвіяла, мов ту полову,
Своїм святим огненним словом!


8. Установіть відповідність між елементом історичної лінії сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша.
1 експозиція
2 зав’язка
3 кульмінація
4 розв’язка
 А «чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині
Б засудження на смерть старого Шрама й одруження Петра Шраменка й Лесі
В приїзд Шрама із сином на хутір Череваня
Г приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки
Д розповідь про політичну ситуацію в Україні перед «чорною радою»
9. Установіть відповідність між твором і його темою (мотивом)
1 «За городом качки пливуть»
2 «Повість минулих літ»
3 «Бджола та Шершень»
4 «Вечір проти Івана Купала»

 А споріднена праця
Б розповідь про минуле Русі,про князів і міжусобні війни
В щире кохання, яке долає соціальну нерівність
Г історія зведеної офіцером дівчини
Д розповідь про наслідки   загравання з нечистою силою

10. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характеристикою.
1 романтизм
2 класицизм
3 реалізм
4 сентименталізм
 А перебільшення почуттів героїв, зображення подій, які зворушують читача
Б складна форма твору, погляд на Бога як на вершину досконалості
В дослідження взаємин людини і суспільства, вплив соціально-економічних обставин на формування характеру героя
Г увага до внутрішнього світу людини, культ свободи особистості
Д ідеал – розумна людина, проста будова твору, пам’ятки античності – взірець краси



Інтерактивні вправи з літератури
Інтерактивні вправи з літератури 




 "Маруся" Г.Квітки-Основ'яненка

ize: large;">Інтерактивні вправи з літератури 


"Маруся" Г.Квітки-Основ'яненка





Ілюстрації до творів Т.Шевченка

Інтерактивні вправи з літератури



Збірник диктантів для ДПА з української мови (9 клас)

Диктанти створено Освіта.ua для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України у відповідності до порядку проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з української мови.




Немає коментарів:

Дописати коментар